Beneficiile unui intercooler

Putere mărită pe toată plaja de viteze, consum
scăzut de combustibil, eficienţă a motorului
îmbunătăţită, reducerea emisiilor poluante,
mai puţină presiune termică asupra motorului -
acestea sunt numeroasele motive pentru a răci
aerul rezultat din combustie ale motoarelor turbo
cu ajutorul unui intercooler.

 

Trebuie făcută diferenţa clară între două tipuri de
răcire. Răcirea directă, atunci când un intercooler
este amplasat în partea din faţă a mașinii și este
răcit de aerul de afară sau, răcire indirectă, când
un refrigerant circulă prin intercooler iar căldura
este eliminată în atmosferă.

 

 

Numărul de vehicule echipate cu turbosuflante
crește în fi ecare zi. Aproape toate vehiculele turbo
sunt echipate și cu intercooler, iar acest fapt are
rezonanţe și pe piaţa pieselor de schimb.
Răcirea indirectă are un impact direct asupra economiei
de combustibil și reduce emisiile de CO2.
Experţii în management termic ai Behr Hella au
lărgit gama pentru a include “radiatoare cu încărcare
indirectă” pentru prima dată. Acestea ajută
atât la reducerea consumului de combustibil, cât
și la reducerea emisiilor poluante. Astfel, acestea
joacă un rol major în respectarea atât a normelor
Euro 5 pentru autoturisme și vehicule comerciale,
cât și Euro 6 pentru vehicule comerciale. Un radiator
cu încărcare indirectă intermediar este, în general,
necesar în vehiculele comerciale moderne
cu încărcare de presiune în două etape.

 

Răcirea aerului cald crește densitatea acestuia
în cilindru și scade temperatura combustiei. Un
astfel de cooler folosește un refrigerant la răcire,
nu aer. Căldura este transferată, întâi către refrigerant,
iar apoi este canalizată printr-un radiator
și eliberată în atmosferă. Performanţa de răcire
este îmbunătăţită considerabil, fapt care scade
emisiile de oxid de nitrogen eliberate în timpul
combustiei. Cel mai important este că temperatura
aerului în timpul admisiei poate fi adaptată
în funcţie de situaţie și, astfel se produce temperatura
optimă pentru funcţionarea motorului. Cu
cât crește presiunea aerului, densitatea mărită a
aerului și temperatura mai mică la admisie cresc
performanţele motorului. Toate acestea permit
micșorarea motoarelor și reducerea consumului
de combustibil și, astfel, a emisiilor.

Copyright La Service 2010. Toate drepturile Rezervate.
Web design Bucuresti by E-rom Media